Onsdag 30 mars

Hej. Onsdag idag. Dagarna går så otroligt fort här nere. Har snart varit hemma i Karlskrona i en vecka. Igår började den nya kursen jag ska läsa i skolan, Tvärkulturell vård. Den verkar vara väldigt givande. Att få läsa om hur andra kulturer handskas med hälso- och sjukvården är otroligt intressant. Vissa får inte ta emot blod om dom skulle bli sjuka, och andra måste ha sjukhussängarna ståendes åt ett speciellt håll.. Väldigt intressant att få lära sig allt sådant. Igår efter lektionen så bestämde jag mig för att gå ut på en långpromenad. Jag använde mig av en super bra applikation till Iphonen som heter RunKeeper. Den berättar var femte minut hur länge du varit ute, hur långt du har gått och snitthastigheten/km. Jag bestämde mig för att gå cirka fem kilometer men när jag väl var ute så var det så otroligt skönt så det råkade bli en mil istället, ops :)

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0