Mina föräldrar

Dagens inlägg ska handla om mina föräldrar. Min pappa heter Kent Andersson. Han är 48 år gammal och är född och uppväxt på Gotland. Han jobbar som sjökapten på en båt som heter Tinto och är väldigt bra på sitt jobb . Pappa lever idag tillsammans med sin Colombianska fru Blanca och de väntar sitt första gemensamma barn, alltså mitt syskon, i början av februari. Pappa är en väldigt snäll, omtänksam och givmild person. Ibland kanske lite för snäll. Han har en Cadillac Eldorado och har ett stort bilintresse. Han kan ibland göra saker som är helt uppåt väggarna galet :) Jag älskar honom med hela mitt hjärta.
Pappa och Blanca
.
Min mamma är tyvärr inte längre i livet. Men det går inte en dag utan att jag tänker på henne. Mamma dog 2006 i följderna av en livmodershalscancer, 45 år gammal. Min mamma var även hon en snäll och omtänksam person. Hon bodde största delen av min uppväxt i Stockholm under de månaderna som hon inte jobbade till sjöss. Så vi träffades inte så jätte ofta. Men när ni väl träffades så gjorde hon allt för mig. Och jag älskar henne med hela mitt hjärta också.
-
Mamma och jag
.
Måste även skriva om Farmor och Åke, eftersom jag har bott där hela mitt liv och nästan har sett dom som mina föräldrar med. Farmor heter Maj-britt Andersson och är 74 år gammal och Åke Larsson är 68 år gammal. De bor i en mysig liten villa i Visby. De är otroligt snälla och givmilda. I mina jobbiga tonår så tyckte jag väl mest bara att dom var jobbiga och tjatiga. Men nu när jag tänker tillbaka är jag så otroligt tacksam att de har tagit hand om mig som dom har gjort. Jag hade aldrig klarat mig utan dem!

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Mikaela

Dom är så härliga, när vi bodde i lägenheten där vid dom så stack dom alltid ut huvudet när vi gick förbi och vi snackade en hel del :) minns våra galna påhitt där hemma när vi var mindre!

2010-12-14 @ 18:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0