Look, there he goes...

Godkväll :) har precis ätit middag, ikväll blev det Sallad med Quinoa och Lax. Gott som bara den. I förmiddags var jag på föreläsning. Det var njurfysiologi. Efter föreläsningen gick jag, Pamela, Carina och Johanna in på stan och åt på 1344. Och sen gick vi hela vägen hem också, skönt att vara ute i det fina vårvädret :) Imorgon tänkte jag tvätta bilen. Den börjar se för jäklig ut.. Neh nu ska jag sätta mig med mina kära skolböcker ett tag, sen blir det lite teve också..

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Pauline Gustbée

Hej Emelie!



För att svara på din fråga du ställde på min blogg, så består sängen endast av två stycken 80 cm breda resårbottnar från IKEA. Garderobsväggen har vi byggt av en 100 cm bred dubbelgarderob på ena sidan och två 50 cm breda enkelgarderober på andra sidan (så får man in datorn i den ena och slipper se den).



Då vi inte tyckte att IKEA hade några bra överskåp som skulle passa hålet på ca 180+ cm, och med samma djup som garderoberna på sidorna (55 cm), så köpte vi en vanlig 50-garderob och lade den ned. Vi borrade fast två längsgående plankor på den långsida som skulle vara mot taket, och "hängde" garderobsstommen på de andra två som redan står på golvet. Sedan har vi säkrat den mot väggen också, men man kan nog inte lasta så tungt i den.



Inuti den liggande garderoben har vi satt fast hyllplan så att de delar av tre ungefär lika stora utrymmen inuti, och sedan sågat upp en vanlig 50-garderobs lucka i samma storlek som utrymmen. Det kan vara svårt att få skarvarna snygga, men vi köpte kantlister för att jämna ut ojämnheterna.



Hoppas du förstår min virriga förklaring, annars är det bara att fråga igen så kan jag försöka fota!



Hälsningar,

Pauline

2009-04-02 @ 08:15:45
URL: http://maupau.blogspot.com
Postat av: Pauline Gustbée

Om spottarna som jag glömde att förklara... Det är ett tre-pack spottar som vi köpte på Bauhaus. Vi monterade upp dem på undersidan av den liggande garderoben och ledde in kablarna i den ena av de stående där det fanns eluttag.



Sedan köpte vi vanlig vitbetsad väggpanel och satte upp bit för bit på garderobsytan där spottarna satt. Vi var tvungna att köpa en speciell borr som kan göra stora runda hål, men det finns på t.ex. Clas Ohlson. Det är lite trixigt att inte få panel-plankorna att spricka när man borrar, men å andra sidan är de inte så dyra. Kolla så att de har nedsänkta fåror på baksidan så att sladdarna har någonstans att gå annars måste man göra en centimetertjock luftficka för dem.



Hälsningar,

Pauline

2009-04-02 @ 13:41:39
URL: http://maupau.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0